Biznes-jarayonlarni avtomatlashtirish uchun optimal qarorlarni tanlash va joriy qilish :
- CRM
- BPM
- Hujjatlar aylanishi
1) CRM-tizimini joriy qilish
Biznes-jarayonlarni optimallashtiramiz va avtomatlashtiramiz.
Har qanday avtomatlashtirishdan maqsad – texnologik qarorlar orqali takrorlanadigan jarayonlarga xizmat ko’rsatish xarajatlarini kamaytirishdan iborat. Har qanday biznesga avtomatlashtirish talab qilinadi, ushbu tarkibiy qismsiz savdo bo’limi samarali bo’lmaydi, natijalar esa o’zgaruvchan bo’ladi. Biznesni kengaytirishni istaganlar uchun birinchi navbatda avtomatlashtirish talab qilinadi.
Avtomatlashtirishga eng mashhur misol – Creatio TerraSoft asosidagi CRM tizimi bo’lib, u vazifalar ijrosini nazorat qilish, barcha buyurtmanomalar to’g’ri ishlanishini ta’minlash va natijada konversiyani, tegishli ravishda, foydani ham oshirish imkonini beradi. Biz CRM tizimini muayyan biznes vazifalariga moslab sozlaymiz, buning natijasida o’zaro munosabatlar jarayoni qulay va samarali bo’ladi.
2) BPM-tizimini joriy qilish
Kompaniya faoliyati va biznes-jarayonlari spesifikasini o’rganish, amaldagi qarorlar nozik joylarini aniqlash mukammalga yaqinlashgan ish modelini shakllantirishga yordam beradi.
BPM-tizimi (Business Process Management System) – biznes-jarayonlarni boshqarish tizimi bo’lib, ushbu tizim kompaniya faoliyatining haqiqiy amaliyotida jarayon boshqaruvi konsepsiyasini amalga oshirishga yordam beradi. BPM-tizimi kompaniya jarayonlarini modellash va ular ijrosini avtomatlashtirish imkonini beradi. Barcha bosqichlarda ishni nazorat qilish va tez takomillashtirish imkoniyatini taqdim qiladi. BPM-tizimlari korxonadagi mavjud turli xil biznes-jarayonlarni boshqarishda yordam beradi. Ushbu tizimlar yordamida ko’rgazmali jadval sxemalari tuziladi, faoliyatni takomillashtirish va optimallash uchun operativ axborot va to’plangan ma’lumotlar tahlil qilinadi. BPM asosiy maqsadi – kompaniyada boshqaruv va umuman faoliyat samaradorligini oshirishdan iborat.
BPM tizimi butun kompaniya faoliyatini yagona platformada moslashuvchan sozlash imkonini beradi. Biz dunyo bozorida taqdim qilingan quyidagi eng yaxshi BPM-tizimlaridan foydalanamiz:
- Creatio TerraSoft;
- Naumen.
3) Elektron hujjatlar aylanish tizimini joriy qilish
Directum kompaniyasining zamonaviy qarorlari yordamida elektron hujjatlar aylanishini tashkil qilish tizimini takomillashtiramiz.
Elektron hujjatlar aylanish tizimi hujjatlar tuzilgan yoki olingan paytdan e’tiboran ijro yakunlangungacha yoki yuborilgungacha harakatlanishini, shuningdek hujjatlar tayyorlanishi, rasmiylashtirilishi, muvofiqlashtirilishini, tarkibiy bo’linmalar tomonidan hujjatlar ijrosi nazorat qilinishini ta’minlaydi.
Elektron hujjatlar aylanish tizimini joriy qilish kerakmi?
Elektron hujjatlar aylanish tizimini joriy qilish quyidagi so’zsiz ustunliklarni beradi:
- Xarajatlar qisqarishi va resurslar tejalishi;
- Biznes-jarayonlarni boshqarish tizimi takomillashishi, buning natijasida esa – tashkilot faoliyati samaradorligi tavsiflarida muhim ijobiy o’zgarishlar sur’ati.
Elektron hujjatlar aylanish tizimi quyidagilar hisobidan mablag’lar va resurslarni tejash imkonini beradi:
- Xodimlarning hujjatlar bilan operasiyalar uchun ish vaqti tejalishi, buning natijasida esa – samarali faoliyat uchun vaqt ko’payishi;
- Xodimlarning ijro intizomi oshishi;
- Inson omili istisno qilinishi – avtomatlashtirish hujjatlarda xatolardan, buning oqibati sifatida, ehtimoliy moliyaviy va vaqt yo’qotishlaridan saqlanish imkonini beradi;
- Tizim joriy qilinishi natijasida qog’oz shaklidagi hujjatlarni saqlash uchun kerakli ofis maydoni bo’shatilishi;
- Ta’minotchilar va mijozlar bilan hujjatlar almashinuvi vaqti qisqarishi;
- Nusxa ko’chirish – qog’oz, nusxa ko’chirish texnikasi, sarflanadigan materiallar uchun xarajatlar kamayishi;
- Tizim joriy qilinishi tufayli qog’oz shaklidagi hujjatlarni yetkazib berish uchun xarajatlar qisqarishi.
Elektron hujjatlar aylanish tizimi joriy qilinishi tufayli:
- xodimlarning mehnat unumdorligi 20-25% ga oshadi;
- hujjatlarni tayyorlash va muvofiqlashtirish uchun vaqt 3-5 marta qisqaradi;
- hujjatlarni bosmadan chiqarish va saqlash uchun xarajatlar 80%ga kamayadi;
- kerakli hujjatni topish 10 baravar tezlashadi.
Ishlar bosqichlari:
- Sizning jarayonlaringizni o’rganib chiqamiz;
- “Zaif joylarni” topamiz;
- Tizimdan foydalanib optimallash yo’llarini taklif qilamiz;
- Loyiha hujjatlarini tayyorlaymiz.
- Tizimni o’rnatamiz;
- Sozlaymiz va moslashtiramiz;
- Test sinov foydalanishni amalga oshiramiz;
- Ilova qilinadigan hujjatlarni tayyorlaymiz.
- Etakchi foydalanuvchilarni o’qitamiz;
- Administratorlar va ishlab chiquvchilarni o’qitamiz;
- Oddiy foydalanuvchilar uchun seminarlar o’tkazamiz.
- Tajriba foydalanishni amalga oshiramiz;
- Foydalanuvchilar xohish-istaklari bo’yicha o’zgartirishlar kiritamiz;
- Foydalanishni o’tkazamiz.
Zarur hollarda, joriy qilingan tizimlarni kuzatib boramiz.